Norite būti informuoti apie ypatingus pasiūlymus pirmieji? Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir mes būtinai Jus informuosime, kai turėsime ypatingą pasiūlymą Jums!

Prenumeruokite naujienlaiškį


    Sekite mus

    Paieška

    Ką kiekvienam reikėtų žinoti apie silicio maisto papildo naudą sveikatai?

    Silicio maisto papildo

    Ką kiekvienam reikėtų žinoti apie silicio maisto papildo naudą sveikatai?

    Įsitikinimas, kad visų organizmui reikalingų vitaminų bei mineralų pakankamai gauname su maistu, yra klaidingas, o nuolatinis jų trūkumas gali paskatinti ligų ar kitų sutrikimų atsiradimą. Pavyzdžiui, silicio turi daugelis maisto produktų, tačiau jo kiekis ir pasisavinimas dažnai yra per mažas bei neatitinka rekomenduojamos dienos normos. Didžiausias silicio kiekis yra reikalingas mūsų kaulams, odai, nagams, plaukams, sausgyslėms ir gyvybiškai svarbioms organizmo funkcijoms atlikti.

    Silicio maisto papildo nauda žmogaus sveikatai yra didelė, nes šis mineralas dalyvauja daugelyje mūsų kūne vykstančių procesų:  

    • Silicis yra būtinas drėgmės palaikymui odoje, lemia jos elastingumą, skaistumą ir sveikatą, taip pat yra atsakingas už sausgyslių elastingumą ir raiščių tvirtumą. Taip yra todėl, kad silicis dalyvauja pirmo tipo kolageno, elastino skaidulų, gliukoproteinų, hialurono rūgšties receptorių sintezėje. 
    • Nuo silicio kiekio organizme priklauso plaukų ir nagų būklė: augimas, tvirtumas, spindesys. Jis sudaro kompleksus su aminorūgštimis ir peptidais, iš kurių yra sintetinamas keratinas – pagrindinė plaukų ir nagų struktūrinė dalis. 
    • Silicis pagerina kaulų matricos kokybę ir palengvina kaulų mineralizaciją. Tai efektyvi osteoporozės ir kaulų lūžių prevencija, ypač svarbi vyresniame amžiuje. Silicis turi reikšmės ir ankstyvosiose kaulų regeneracijos stadijose po traumų. 
    • Silicis reikalingas postmenopauzinio periodo metu – tiek kaulinio audinio tvirtumui palaikyti, tiek odos elastingumui. Per pirmuosius 5 menopauzės metus parandama apie 30% kolageno ir kasmet po 0,55% elastino, o būtent silicis skatina jų sintezę bei kaulinio audinio tvirtėjimą. 
    • Jei sergate psoriaze (žvyneline), vartojant silicio papildus žymiai pagerėja pažeistų nagų, odos ir sąnarių būklė.

    Kaip pastebėti, kad mums trūksta silicio?

    • Esant silicio trūkumui, jungiamojo audinio sintezės procesų eiga gali sutrikti ir oda suglemba greičiau, praranda elastingumą ir spindesį, pradeda sausėti ir trūkinėti, aktyviau formuojasi raukšlės. 
    • Nagai pradeda lūžinėti, tampa minkštesni ir greičiau pažeidžiami, atsiranda nago plokštelės įtrūkimų ir taip sukuriamos palankios sąlygos daugintis grybeliams. Todėl silicį galima naudoti kaip prevenciją onikomichozės – nagų grybelio – vystymuisi. 
    • Plaukai gali pradėti slinkti ir lėčiau augti, išsausėti ir prarasti paslankumą bei žvilgesį. Plaukų galai pradeda greičiau šakotis, trupėti, gali atsirasti pleiskanojimas ar kitos galvos odos problemos.
    • Ryškus silicio trūkumas augimo pradžioje ar menopauzės metu neigiamai veikia kaulų vystymąsi, nes dalyvauja mineralizacijos procese. Abiem atvejais gali atsirasti kaulinio audinio trapumas, silpnumas.

    Kokia silicio norma reikalinga žmogui kasdien?

    Rekomenduojama silicio dienos norma yra nuo 20 iki 50 mg. Nors šio mikroelemento turi įvairūs maisto produktai (džiovinti vaisiai, avižiniai dribsniai, šparaginės pupelės, pomidorai, agurkai, šparaginės pupelės, svogūnai, riešutai, bananai, taip pat mineralinis vanduo ir netgi alus), tačiau silicio pasisavinimas iš šių produktų yra vidutinis arba labai prastas, nes juose esantis silicis labai polimerizuotas ir prastai absorbuojamas. Silicio kiekis, esantis maiste, dažniausiai nepatenkina dienos normos rekomendacijų. Palyginimui, įsivaizduokite: tam kad šio mikroelemento gautume pakankamai, kasdien turėtume suvalgyti bent pusę kilogramo džiovintų vaisių, 120 bananų arba išgerti 26 litrus mineralinio vandens. 

    Silicis aplinkoje aptinkamas silicio oksido, silikatų pavidalu – labai stabiliuose junginiuose, kurie nėra lengvai skaidomi mūsų virškinamajame trakte. Silicio dioksido biologinis prieinamumas (įsisavinimas) yra lygus apytiksliai 5%. Suvartojus 20 mg, naudos, geriausiu atveju, gausime tik iš 1 mg. Taigi naudingiausia organizmą praturtinti biologiškai aktyvių formų silicio maisto papildu, kurio pasisavinimas jau siekia net 96,7%, pavyzdžiui, patentuota „Mesoporosil“ forma.

    Kaip išsirinkti maisto papildus?

    Sveikatos specialistai pabrėžia, kad į vieną tabletę, kurią žmogus įstengtų nuryti, visos Mendelejevo lentelės sutalpinti neįmanoma. O sudėtyje pastebėjus tokią lentelę primenantį sąrašą, galima numanyti, kad visų svarbių medžiagų kiekiai bus minimalūs. Tokie maisto papildai dar vadinami „multivitaminais“ ir dažniausiai pasirenkami tiesiog norint palaikyti visų naudingų medžiagų balansą ir neturint laboratorinių kraujo tyrimų rodiklių. 

    Jei turite kokių nors sveikatos būklės nusiskundimų, esate apriboję savo maisto racioną dėl tam tikrų dietų laikymosi, patiriate didelį fizinį krūvį ar dirbate intensyvų protinį darbą – geriau pasikonsultuoti su gydytoju, vaistininku ar dietologu dėl rekomendacijų, kokių medžiagų papildymas padėtų pagerinti sveikatos būklę, koks jų suvartojamas kiekis ir trukmė būtų reikalingi norimam rezultatui pasiekti. 

    Ką svarbu žinoti prieš pradedant vartoti silicio papildą? 

    Tam kad pastebėtumėte silicio maisto papildo teigiamus rezultatus sveikatai ir grožiui, rekomenduojama jį reguliariai vartoti 3–6 mėnesius. Vandenyje tirpios silicio formos yra absorbuojamos žarnyne, o perteklinį kiekį per 4–8 valandas po pavartojimo pašalina inkstai. Todėl mažai tikėtina, kad sveikų žmonių organizme gali susikaupti per didelis silicio kiekis.

    Atsargiai vartoti šio mineralo papildą reikėtų dializuojamiems pacientams, nes dėl inkstų veiklos sutrikimo (nepakankamumo) jie gali kaupti silicį. Jei turite problemų su inkstų veikla: yra sutrikęs skysčių pasišalinimas, nustatytas inkstų nepakankamumas ar akmenligė, tuomet silicį vartoti būtų galima tik pasitarus su gydytoju. Nėščioms moterims pirmo trimestro metu patariama vengti vartoti bet kokius maisto papildus be gydytojo priežiūros, o vėliau įvertinti poreikį pagal situaciją ir sveikatos būklę. 

    Silicio papildą svarbu vartoti teisingai, užgeriant vandeniu ir, jokiu būdu, ne pienu, kas gali paskatinti akmenų susidarymą inkstuose. Taip pat svarbu tuo pačiu metu nevartoti didelių magnio kiekių, dėl silikatinių akmenų susiformavimo rizikos. Jei yra nustatytas magnio trūkumas, rekomenduojama jį vartoti po 8 valandų, pavartojus silicio maisto papildą.